Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Björk: Η ιστορία πίσω από το “Biophilia” από την ίδια την Björk + 4 νέα κομμάτια


Σύμφωνα με παλαιότερο νέο  το όνομα της έβδομης ολοκληρωμένης δουλειάς  της Björk λέγεται “Biophilia” και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 26 Σεπτεμβρίου.

Το album ηχογραφήθηκε «εν μέρει» σε iPad. Πρόκειται να γίνει το πρώτο album παγκοσμίως που θα είναι υπό την μορφή σειράς εφαρμογών (app). Η Björk περιέγραψε το project το οποίο φέρει την κατευθυντήρια σφραγίδα του Michel Gondry, σαν μια «multimedia εφαρμογή η οποία περιλαμβάνει apps, internet, installations και live shows».

Η μουσική του “Biophilia” εμφανίστηκε αρχικά σε μια εφαρμογή του iPad με την ονομασία "Solar System". Πρόκειται για ένα eBook με 3D διαδραστικά αντικείμενα, ταινίες, animations και  διαγράμματα «βασισμένα σε πραγματικά επιστημονικά δεδομένα», μαζί με εικόνες από την NASA , τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος και την Ιαπωνική Υπηρεσία Εξερεύνησης του Διαστήματος (Jaxa).

Η Ισλανδή τραγουδίστρια μίλησε στο Pitchfork.com για την πρωτοποριακή δουλειά της:

«Δεν επρόκειτο να γίνει πότε αυτό το τεράστιο project, απλά μεγάλωσε. Στην περιοδεία μου στο Volta, μετέφερα αυτά τα δύο όργανα με την οθόνη αφής τα οποία λέγονται Lemur και Reactable. Συνήθως δεν μπορώ να γράψω όταν περιοδεύω, αλλά κοιτώντας απλά αυτά τα δύο όργανα  για ενάμιση χρόνο, είπα [Ουάου, θα ήθελα να γράψω μουσική με αυτά] αλλά δεν ήθελα να γίνει υπό την μορφή διαδραστικότητας ήθελα να πάω με ένα καινοτόμο πράγμα το οποίο είναι στην αρχή του, ένα πρόγραμμα που θα μπορούσες να γράψεις μουσική με αυτό.

Έτσι ο μηχανικός με τον οποίο συνεργαζόμουν, ο Damian Taylor έμαθε πώς να γράφει αυτά τα προγράμματα και έπειτα πήγαμε στο Puerto Rico για αρκετούς μήνες και βασικά χτίσαμε τα όργανα. Εγώ βασικά έγραψα όλα τα τραγούδια σε οθόνη αφής.


Στην αρχή, νόμιζα πως το project πρόκειται να γίνει σε ένα σπίτι στην Ισλανδία εκεί που κάθε δωμάτιο θα ήταν σαν ένα ξεχωριστό τραγούδι του album. Ήμουν αρκετά ενθουσιασμένη με την ιδέα, επειδή αυτό σήμαινε ότι δεν θα χρειαζόταν να περιοδεύσω. Θα ήμουν απλά εκεί και οι άνθρωποι θα ερχόντουσαν σε μένα. Ήταν ένας διαφορετικός τρόπος σκέψης κάτι σαν: [Έχω έρθει πολλές φορές να σας δω. Τώρα ήρθε η σειρά σας να έρθετε να με δείτε].

Μετά το National Geographic επικοινώνησε μαζί μου, ζητώντας μου να το κάνω υπό την ταμπέλα τους, κάτι το οποίο με ενθουσίασε γιατί, εκείνη την περίοδο, ήμουν ελεύθερη από όλα τα συμβόλαιά μου. Ήμουν στην ίδια κατάσταση που ήταν και οι Radiohead πριν από λίγα χρόνια. Έτσι είπα [Ουάου, θέλω να είμαι στην ίδια εταιρία που είναι καρχαρίες και λαιμούριοι!]  Μιλήσαμε και βγήκαμε με τους διευθυντές στην Ουάσιγκτον αρκετές φορές. Το συμβόλαιο τελικά δε  ήλθε, αλλά μου ζήτησαν να είμαι ο μουσικός εξερευνητής στο μέλλον.

Αλλά είπαν, ‘Κάνουμε πολλές 3D ταινίες- ίσως αυτό το σπίτι να γίνει ταινία. Έτσι ξεκίνησα να μιλάω με τον Michel Gondry και ξεκινήσαμε να γράφουμε ένα σενάριο για μια ταινία 3D. Ένιωσα λίγο σαν να είμαι έξω από το στοιχείο μου επειδή ξαφνικά εμφανίστηκαν τέσσερα εκατομμύρια συναντήσεις προϋπολογισμοί και άλλα πολλά. Δεν έχω ξανακάνει κάτι τέτοιο ποτέ ξανά στο παρελθόν και ένιωσα να ασφυκτιώ.

Αφού γράψαμε όλα τα τραγούδια ξεκινήσαμε να γράφουμε το σενάριο. Αλλά ο Michael έπρεπε να γυρίσει πίσω και να κάνει την επεξεργασία του The Green Hornet για εφτά μήνες. Έτσι δεν θα μπορούσε να γράψει την ταινία μας πια. Την ίδια στιγμή κυκλοφόρησε το iPad και ενθουσιαστήκαμε με τις πρώτες εφαρμογές και σκέφτηκα [Αυτό ακριβώς κάνουμε  και με αυτό ασχολούμαστε  εδώ και δύο χρόνια- ίσως το φυσικό σπίτι για αυτό το project δεν είναι μια ταινία ή ένα σπίτι, αλλά αυτό.]

Και μετά ο μάνατζέρ μου είπε [Γιατί δεν ξεκινάμε συζητήσεις με τους κατασκευαστές των αγαπημένων σου εφαρμογών;]  Το κάναμε και δέχτηκαν όλοι. Το προηγούμενο καλοκαίρι τους έστειλα μια εκτεταμένη περιγραφή του project,  τραγούδι- τραγούδι. Και ήρθαν όλοι τον Οκτώβριο στην Ισλανδία και συζητούσαμε για κάμποσες μέρες στο αγαπημένο μου εστιατόριο. Μοιραστήκαμε συμβουλές- Η Apple ήταν πραγματικά εντυπωσιασμένη που ανέλαβε όλη την δουλειά επειδή είμαστε ανταγωνιστές».

Το πλήρες track list του “Biophilia” έχει ως εξής:

1. "Virus"
2. "Cosmogony"
3. "Dark Matter"
4. "Thunderbolt"
5. "Moon"
6. “Crystalline”
7. "Hollow"
8. "Sacrifice"
9. "Mutual Core"
10. "Solstice"








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου